חוכמת החיינדלך

אהובה על הבריות אבל..

כשהייתי נערה הגיע לעיירה שלנו מתקשר מפורסם.

אמי החליטה ללכת לשאול בעצתו ולקחה אותי איתה. 
כשהגיעה תורי הוא פתח באקראי ספר תהילים ואמר לאמי "היא בסדר. 
היא אהובה על הבריות.." אמי התבוננה בו בחוסר סבלנות כי רצתה שיגיע לתכל'ס ושאלה "נו…ומה עם זיווג?" (אמא זו אמא) 
והוא צדק.
אני אהובה על הבריות.

מגיל צעיר  זיהית שיש בי יכולת להתחנחן ולהקסים והשתמשתי בה לא פעם מול א.נשים בהם בחרתי.  
מצאתי שאני נמשכת לחברת א.נשים בעלות/ בעלי השפעה: מנהלים, מנהיגים, מורים, מובילי דיעה, אושיות תרבות וכד'

היום חשבתי על כך ושאלתי את עצמי מדוע? למה היה לי כל כך חשוב להקסים אותם? 
והבנתי  שחשקתי בהילה של החשיבות ,החוכמה, הסמכות וההערצה שאופפת את אותם אנשים "מצליחים" ובעלי סמכות. רציתי להסתופף בצילה להיזון ממנה.

כשבחרתי מטרה – השתמשתי ביכולת הזו ללא היסוס. 
במהלך שנות עבודתי בעירייה-הצלחתי להקסים אפילו מנהלים בעלי אופי קשה ומרתיע שהטילו את חיתיתם על הרבה עובדים. אותי הם אהבו. מאוד. 
תחושה נפלאה.
האמינו לי. 

להיות אדונית לעצמי

be me

אלא שהייתה בעיה משום שההיבטית שלי שחשה הנאה מהסתופפות בצילם של הגדולים, חטפה ביקורת מהיבטית אחרת שלי שאמרה לי שהגיע הזמן שאכיר בגדולה שלי עצמי, בחשיבות והחוכמה שלי כמקור בלעדי להזנה, הנאה וחופש.

שאהיה אדונית לעצמי ואכיר באדונית שאני.

אלא שעל אף שידעתי בשכלי שהיא צודקת-לא חשתי את זה עדיין לעומק. 

הביקורת הביאה לתחושות של בושה, בושה עצמית על כך שיש בי צורך להיזון מהילה ואור של אחרים, במקום משל עצמי. שאני צריכה להקסים אחרים בכדי שיאפשרו לי לטבול באנרגיה שלהם.

האמת שמעצבת את מציאות חיינו

כשעלה הנושא להכרה שלי, נפל לי האסימון שעזר לי להשכין שלום בין שתי האספקטיות (ההיבטיות) שלי. 
מה שהוביל לתובנה היה שילוב של  שתי אמיתות שלמדתי בחיי ואימצתי כאמת שלי:

הראשונה.: בתיאטרון החיים הנצחי בו גילמנו לאורך גלגולים רבים שלל דמויות ותפקידים, שיחקנו, תפקידים קוטביים זה לזה:

היינו מלכים/בני אצולה  וגם פשוטי עם, 
התנסינו בלהיות מנהיגים וגם בלהיות בני חסות צייתנים 
עשירים וגם אביונים, צדיקים ואף בני בליעל 
מושיעים ובני עוולה, כוהני אור וכוהני חושך.

הבנתם את הרעיון נכון?

היינו גם וגם.
מכיוון שההיבטים הללו  במובן מסויים חיים איתנו גם עכשיו, נמצא שאנחנו עדיין- גם וגם.

כל הפואנטה של היותינו בוראים הייתה ועדיין הינה – לחוות חיים מגוונים בפיזי ולזקק מתוכם חוכמת חיים, ללא שיפוט.

 

אמיתה שניה שלמדתי לאחרונה (ומסתמנת כתגלית חדשה בקוסמוס) היא :

שכל שמתגלם כמציאות חיי עשוי  ומונגש לי – מהאנרגיה הפרטית שלי – המשקפת לי את תודעתי
מכיוון שחוויות החיים העבריות שלנו עדיין רוטטות בגופים ובשדות שלנו, הגוף והנפש זוכרים את אותם רטטים-  גם אם ההכרה שלנו לא מודעת אליהם.

לכן ברובד הלא מודע אנחנו זוכרים את התחושה המעצימה של היותינו מנהיגים/כוהנים גדולים, בעלי השפעה, עוצמה וסמכות על אנשים רבים, לפעמים על  המונים ו/עמים.

היינו נערצים, מעין  מגנט לאחרים וקיבלנו כבוד- גם אם לעיתים הייתה זו יראת כבוד. 
אני משערת שעל פי רוב, נחוותה האנרגיה הזו בקרבנו כמשהו נעים , כאנרגיה מזינה (אם כי לפעמים מהסוג הבולמי) ולכן ישנו געגוע, לאותה תחושה, לאותה הערכה, לאותו תפקיד חשוב ובעל השפעה.

הגעגוע הזה הוא מה שמשך אותי ועדיין מושך אל עבר משפיענים. 
כשבמרחב שלי מופיע אדם בעל השפעה, הוא, ברובד אחד, אדם נפרד וריבוני לעצמו, אולם ברובד אחר אני חווה אותו כאנרגיה שלי.
הוא מובא אל המציאות שלי באמצעים שנוצרו מהאנרגיה הפרטית שלי על פי המהות והתודעה שלי (זה קצת מורכב להבנה בתפיסה ליניארית שלנו ). מנגד, הוא, חווה אותי באמצעות האנרגיה והתודעה שלו.

השחרור מבושה, הלקאה עצמית או אשמה

היום זיהיתי שכאשר אנחנו נמשכים אל אדם שיש בו איכויות אליהם אנחנו מתאווים, אנחנו בעצם נמשכים אל ההיבטים האחרים של עצמנו, שיש בהם את האיכויות האלה, גם אם הם (ההיבטים או האיכויות) לא נוכחים ביחידת החיים הזו.

הבנתי שכאשר אני נמשכת להילה של אדם בעל השפעה, אני בעצם נמשכת להיבט המנהיגה שבתוכי,  שמוקרנת מולי באותו אדם. כ
שאני מקסימה אותו, אני בעצם מקסימה אותי. אני לא  ניזונה מהאנרגיה "שלו", אלא אני מתמלאת ונהנית מהאנרגיה שלי שמוקרנת דרכו אלי. 

לכן:

אין כאן מקום לבושה או מקום להקטנה/הלקאה עצמית, כי זו אני שנהנית מאני. 
באופן הזה, האספקטיות שלי מרוצות והשלום והשלווה  שוב בתוכי שורות. 

והחיינדלך? מה איתה?

מותר גם לה להיות, רק הפעם מצטרפת לה תובנה שאפשר גם בלי מניפולציה, בלי  מאמץ או חשש שהרי על שום מה עלי להתאמץ להרשים אותי ולמה לתחבל כדי להקסים אותי?

אני יכולה אם אבחר להפעיל את קסמיי מתוך כוונה ממוקדת ואני יכולה גם לשחרר ולהיות אני השקופה הבלתי תלויה.

כך או כך, הכול בסדר, הכול כשורה, כי אני כל שאני.

הבוראת והבריאה.

תגובות בפייסבוק

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. ריקי

    תודה נורית ועידית אהובות, חיממתן את ליבי וחייכתן אותי במילותיכן.
    נורית, אני פירשתי חיינדלך כ"התחנחנות".. מעניין שהמילה ביידיש היא ברבים(במילה התחנחנות יש פעמיים 'חן ' אולי קשור :))

כתיבת תגובה